İş Hukuku kategorisinde tarafından

Özel bir bankada çalışıyorum. zorunlu olarak bize mesai'ye gelmeye yönelik belge imzalatmaya çalışıyorlar. Belgenin içerik olarak ''iş yerimin gerekli gördüğü zamanlarda talep etmesi durumunda  fazla çalışma ve fazla sürelerde çalışmayı kabul ediyorum'' şeklinde. Bunu imzalarsak sanırım istedikleri saatte ve istedikleri günde bizi süresi belli olmadan çalıştıracaklar. İmzalamak istemiyorum. Mesai saatlerim neyse ona göre çalışmak istiyorum.

Ayrıca imzalamama durumunda bunun zaten sözleşmemizde yer aldığını ve bunu belgelemek amaçlı istediklerini söylüyorlar. (sözleşmemde yer alsa ekstradan neden belgeletme gereği duyuluyor orası ayrı konu).

İmzaladığımız zaman bizi günlük maksimim kaç saat çalıştırabilirler? İmzalamadığımız durumda herhangi bir yaptırımları olabilir mi? Konuyla ilgili gerekirse mahkemeye başvursam nasıl sonuç elde ederim ve bu konuyu nasıl ispat edebilirim?

Cevaplayan için şimdiden teşekkürler yazmayı unutmuşum. Şimdiden teşekkürler.
iş kanununun 41 maddesinin 7.fıkrası uyarınca fazla saatlerde çalışmak için işçinin onayı gerekmektedir.fazla çalışma yönetmeliginin 9.maddesine görede fazla çalışma ve fazla sürelerde çalışma yaptırmak içinde yazılı onay alması gerekmektedir.iş kanununun ilgili maddesinde sadece işçinin onayı sözedilse bile yönetmelikte bu onayın yazılı olması ve her yılbaşında yenilenmesi gerekmektedir.işvereniniz kendi kurumunu kanun önünde korumak maksadıyla yasal olan her yılbaşında yapması gereken onay yazısını sizden almak istiyor burda bir hukuksuzluk yok,ancak işçisini kandırarak iş sözleşmesini size dayanak sunuyorsa bu hukuksuzluktur.

29, Aralık, 2012 İş Hukuku kategorisinde ss2001 tarafından soruldu
25, Haziran, 2019 İş Hukuku kategorisinde mustafa kandemir tarafından soruldu